۱۳۹۴ دی ۴, جمعه

پیام کریسمس اوباما به یاد «مسیحیان خاورمیانه و قربانیان داعش»


اوباما اشاره کرد که ناقوس کلیساها در کشورهایی برای قرن ها در روز کریسمس به صدا در می آمدند، اما امسال ساکت هستند. به گفته رئیس جمهوری آمریکا، این سکوت نشان دهنده قساوت و بی‌رحمی داعش در برابر مسیحیان است.
به گزارش «محبت نیوز» رئیس جمهوری آمریکا در پیام عید کریسمس امسال خود ضمن ابراز همدردی با آن گروه از مسیحیانی که از برگزاری جشن میلاد مسیح محروم شده‌اند، گفت او و همسرش در این ایام، بویژه به یاد مسیحیانی هستند که در برخی نقاط خاورمیانه متحمل بی رحمی و قساوت داعش هستند.
به گفته صدای امریکا، رئیس جمهوری ایالات متحده در پیام خود گفت، در این ایام مسیحیان در آمریکا و سراسر جهان آماده جشن میلاد مسیح می شوند. در این ایام، آنهایی که خوشبخت هستند در کشورهایشان آزادانه جشن می‌گیرند و بابت این نعمت سپاسگزار هستند.
آقای اوباما افزود، او و همسرش میشل، به یاد مسیحیانی هستند که از این حق برخوردار نیستند و نیز به یاد آنهایی هستند که با خشونتی غیرقابل وصف، از سرزمین‌های باستانی خود رانده شده‌اند.
وی در ادامه به برخی مناطق خاورمیانه اشاره کرد که ناقوس کلیساها برای قرن ها در روز کریسمس به صدا در می آمدند، اما امسال ساکت هستند. به گفته رئیس جمهوری آمریکا، این سکوت نشان دهنده قساوت و بی‌رحمی داعش در برابر مسیحیان است.
گروه افراطی موسوم به “دولت اسلامی” یا داعش، در ویدیویی که چند ماه پیش منتشر کرد، اعدام سه مسیحی آسوری را نشان داد و مسیحیان را تهدید کرد که اگر به اسلام روی نیاورند، با مرگ روبرو خواهند شد.

* در همین زمینه : اسلامگرایان داعش ۲۸ مسیحی را بدلیل «مخالفت با پذیرش اسلام» اعدام کرد



پیکارجویان داعش در سال جاری تعدادی از مسیحیان را در شمال شرقی سوریه، و همچنین کردها و ایزدیان را در عراق ربودند و مسیحی‌ان قبطی در لیبی را نیز کشتند.
به گزارش هافینگتون پست در اواسط سال جاری میلادی که رو به پایان است، تعدادی از رهبران کلیساها از کشورهای خاورمیانه در سوریه گردهم آمدند و در مورد خطر اسلام گرایی افراطی هشدار دادند. آنها در این گردهمایی از جهان خواستند به بقای مسیحیان در منطقه کمک کنند.
سومالی و برونئی نیز از جمله کشورهایی هستند که مسیحیان به علت نگرانی از خشونت های فرقه ای و مذهبی، قادر نخواهند بود امسال کریسمس را جشن بگیرند. مقام‌ها در سومالی می‌گویند مراسم کریسمس و جشن سال نو مسیحی، بر خلاف فرهنگ اسلامی است.

هیچ نظری موجود نیست: