۱۳۹۴ دی ۱۳, یکشنبه

دروغ آشکار هاشمی رفسنجانی: هیچ مشکلی با مسیحیان ایران نداشتیم و نداریم !

دروغ آشکار رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آستانه زاد روز عیسای مسیح و سال جدید مسیحی در دیدار با اسقف اعظم ارامنه تهران گفت : “مسلمانان باید بر اساس دستورات کتاب آسمانی خویش، با مسیحیان دوستانه زندگی کنند.”


*سخنان متناقض

 اظهارات هاشمی رفسنجانی در ارتباط با مسیحیان ایران و ارامنه در حالی است که این گفته ها به طور مشخص در تضاد با رفتار جمهوری اسلامی با اقلیتهای مذهبی به ویژه مسیحیان است ، این سخنان در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی در دسامبر 2015 میان ۱۰ کشور سرکوبگر حقوق مسیحیان قرار گرفت.
در گزارش سال ۲۰۱۴ که از سوی موسسه “درهای باز”  در مورد تعقیب و آزار مسیحیان منتشر شده  جمهوری اسلامی ایران در لیست منتشره در مقام هفتم جا دارد. این بدان معناست که ایران در شمار کشورهایی قرار دارد که حکومت آن محدودیت‌های «بسیار شدیدی» در رابطه با مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی اعمال می‌کند.
پس از انقلاب اسلامی فشارها بر روی اقلیت‌های دینی افزایش یافته و آنها از حضور در بسیاری از مناصب و موقعیت‌های سیاسی و نظامی منع شده و برای بخش فراوانی از فعالیت‌ها و مراسم مذهبی‌شان محدودیت‌های جدی ایجاد شده است.
از اواخر دهه‌ی ۸۰ میلادی اما بر سرعت مهاجرت مسیحیان ایران بویژه  ارامنه و آشوریان از ایران به شدت افزوده شد و این موضوع سبب شد تا در عرض یکی دو دهه جمعیت این اقلیت‌ها در ایران نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داشته باشد، گرچه که این آمار به دلیل پنهان‌ و سیاسی‌کاری‌های نظام، آنچنان که باید دقیق نیست و فقط از روی اطلاعات خود اقلیت‌ها به دست آمده است.
طی روزهای اخیر نیز یوناتن بت‌کلیا، نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی جنجالی از تبعیض‌ها علیه اقلیت‌های دینی در ایران انتقاد کرده است. وی ضمن انتقاد از محدودیت‌های اقلیت‌های دینی در کشور از «تصرف غاصبانه زمین متعلق به کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی» توسط یک هیات مذهبی در تهران خبر داد.


* در همین زمینه : بت کلیا هم بصدا در آمد!

نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اجرایی از استخدام آشوریان خودداری می‌کنند و برخورد سلیقه‌ای برخی مسئولان اجرایی باعث مهاجرت آشوریان می شود که در تنگنای اقتصادی قرار دارند.
به گفته بت کلیا وی با علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، نیز درباره این مشکل صحبت کرده بود اما یونسی گفته است که «کاری از دستش بر نمی‌آید».

هیچ نظری موجود نیست: