۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

قوه قضاییه ایران: بر اساس قرآن، قصاص مایه حیات است

معاون فرهنگی قوه قضاییه درایران گفته است: برابر نص صریح قرآن قصاص مایه حیات است و نمی توان آن را نادیده گرفت.


معاون فرهنگی قوه قضاییه درایران با اعلام اینکه غرب از طریق تبلیغات در حال گسترش تفکر سکولار و لیبرال در جامعه ایران است گفته است: دشمنان حملات زیادی از این ناحیه به دستگاه قضایی ما وارد می کنند. این در حالی است که برابر نص صریح قرآن قصاص مایه حیات است و نمی توان آن را نادیده گرفت.
به گزارش «تسنیم» معاون فرهنگی قوه قضاییه روز چهارشنبه ۲۳ دی با بیان این مطلب افزود: تنها راه پیشرفت مسایل حقوق بشری کشور در عرصه بین اللملی این است که باید نگاه اسلامی و خدایی خود را با چنان قوتی در دنیا تبلیغ کنیم که به رسمیت شناخته شود.

* در همین زمینه : حق قصاص نص صریح قرآن است

«هادی صادقی» هم‌چنین با اشاره به بحث افزایش طلاق در کشور علت این مساله را افزایش ازدواج های مدرن دانست و اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته نسبت ازدواج و طلاق ۱۰ به ۱ بود که این آمار امروز به نسبت ۳ به ۱ نزدیک شده است، یعنی در برابر هر ۳ ازدواج یک طلاق در کشور رخ می دهد.
وی به کاربردن اصطلاح «ازدواج سفید» در مورد مردان و زنانی که بدون علقه زوجیت با هم زندگی می کنند را کاربردی غلط دانست و افزود: لطفن به هیچ‌وجه برای این امر نامبارک از واژه ازدواج سفید استفاده ننمایید، چرا که این عمل نه ازدواج محسوب می شود و نه سفید است و پیشنهاد می کنم عبارت «همباشی سیاه» را جایگزین آن نمایید.
معاون فرهنگی قوه قضاییه هم‌چنین برابری حقوق زن و مرد را امری غلط خواند و اظهار داشت: حقوق زن و مرد شبیه به هم نیست، بلکه متعادل است و باید عدل و انصاف در حقوق زن و مرد رعایت شود.

هیچ نظری موجود نیست: